Wykład 6 Wybieramy kontynent
Wiemy dlaczego znajduję się właśnie w tym miejscu.
Jakie teraz mam możliwości dopłynięcia do Europy i dokąd?
Otrzymuję na telefon satelitarny co dwie doby prognozę wiatrową od meteorologa wyprawy Roberta Krasowskiego z USA. Jakie wiatry będą później? – nie wiem. Zakładam, że w ciągu kilkunastu dób powinienem dopłynąć do lądu.
Jak tu coś planować gdy tak mało wiem?
Opieram się na mapie pilotowej ze średnimi danymi z wielu lat. Jestem w rejonie gdzie Prąd Golfsztrom płynący już bardzo szeroko rozdziela się na północ i południe. Południowa cześć to początek zimnego Prądu Kanaryjskiego płynącego właśnie na południe (S). Prądy zaznaczone są na mapie zielonymi strzałkami. Mnie najbardziej interesują róże wiatrów – na mapie ciemnoniebieskie. Tworzący się Prąd Kanaryjski znosi mnie na południe. Wpływam w rejon wiatrów północnych. Na róży wiatrów widzimy, że 32% wiatrów jest z północy (N). Dalej na południe (S) 47% wiatrów jest z północy (N). Płynę wtedy południkowo wzdłuż klifowych brzegów Portugalii. Zbliżam się do Cabo da Roca-najbardziej na zachód (W) położony skraj Europy. Pięknie, zaraz za nim skręcam w lewo i wpływam w szerokie ujście rzeki Tag. Po 10km mam już mariny w Lizbonie. Z mariny Doca do Bom Succeso startowałem do Florydy!
Zaraz, zaraz ale wiatr północno-wschodni (NE), drugi co do częstotliwości w tym rejonie – czeka na mnie i wywiewa na ocean! Żegnaj Lizbono! Próbuje jeszcze na południe (S) od Lizbony zbliżyć się do lądu, lecz wiatr pojawił się na dłużej i goni mnie w ocean. W końcu wiatr słabnie a przede mną wolna przestrzeń aż do …. Maroka w Afryce! To wizja bardzo realistyczna.
Chcę uniknąć takich emocji. Bronię się przed spychaniem na południe (S). Widzę szanse we wpłynięciu w Zatokę Biskajską. Wtedy eliminuje Afrykę z Marokiem i Portugalię. Zostają dwa państwa: Francja i Hiszpania. Gdy nie będzie wiatrów południowych (S) to lądowanie na równoleżnikowym wybrzeżu północnej Hiszpanii. Przy wiatrach z południa (S) to lądowanie na wschodnim wybrzeżu Biskajów. Może nawet udałoby mi się wpłynąć od południa (S) w Kanal La Manche.
Proszę śledzić mapy wiatrowe moje położenie i ufać, ze w sierpniu dotrę do Europy.
Zapraszam na dzisiejszą imprezę. Oficjalnie od 19:00, ale przyjmuje cały dzien !
Uściski dla wszystkich Olek
Hi there! Nice post! Please tell us when I will see a follow up! 먹튀사이트
Great articles and great layout. Your blog post deserves all of the positive feedback it’s been getting. 온라인바카라
An interesting dialogue is price comment. I feel that it is best to write more on this matter, it may not be a taboo topic however usually individuals are not enough to talk on such topics. To the next. Cheers. uwatchfreemovies
Munich Air-port transport is unrivalled when it concerns little-price, very high-superior quality airport terminal to hotel and resortvehicles in Munich. Our Munich airport terminal exchanges, simultaneously privately owned and contributed, offer ansuperb solutions via the airport terminal to your personal opted for accommodation and again repeatedly at the conclusion ofyour head to. You could trust Munich Air-port travelling for appreciation of fine detail, relaxing,useful business, together with the most cost-effective number of services
I was searching for one more article by a few event and found your article, https://www.bangaloreescortindia.co.in I’m making on this point, so I figure it will help a totally separated plan.